Search This Blog

trip TO mabul isLAND

>> Wednesday, December 21, 2011


Pulau Mabul terletak di pesisir pantai tenggara negeri Sabah, Malaysia. Pulau ini terkenal kerana dekat denganpulau Sipadan. Pulau ini kecil dan melengkung dan terdapat banyak batu karang pelbagai jenis. Batu karang menjadi tumpuan spesies ikan marin kerana banyaknya makanan plankton . Dasarnya tidak dalam, sesuai dengan kejadiannya sebagai pentas benua di Laut Sulawesi. Kedalaman sekitar 25 hingga 30 meter sesuai untuk aktiviti 'scuba diving'.

Banyak sekali hidupan eksotik seperti sotong kurita, cephalopods, udang geragau, ketam, rumpai laut lain.

Namun kedatangan kami ke pulau MABUL bukanlah sekadar untuk berseronok ataupun saja mahu bagi habis duit kerajaan. niat utama kami ke pulau mabul adalah dengan stu misi iaitu ingin membantu masyarakat yang terdapat di kawasan tersebut..kedatangan kami adalah untuk berkhidmat dengan masyarakat. pelbagai aktiviti yang kami rancang semuanya adalah untuk menyumbang kepada kemajuan masyarakat di pulau tersebut.

pelbagai aktiviti telah kami laksanakan seperti gotong royong memperbaiki MASJID, membersihkan kawasan PETEMPATAN, MEMBERI BANTUAN MAKANAN, dan yang paling penting ialah usaha untuk membantu PELAJAR-PELAJAR di sekolah rendah yang terdapat di kawasan tersebut.



About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP